Ridabstinens

0kommentarer

På måndag har jag inte ridit på 4 veckor, och på de 3 veckorna innan det red jag bara 3 gånger. Vilket snabbt ihopräknat innebär att jag ridit 4 gånger på 7 veckor. Tror inte jag har ridit så lite eller haft ett så långt uppehåll under de senaste 4 åren. Just nu vill jag så fantastiskt mycket. Jag dras mellan olika tankar, idéer och viljor. Ena stunden vill jag bara ha Birca, hon är den enda hästen som duger. Andra stunden vill jag köpa en egen häst, en dressyrhäst. Tredje stunden vill jag ha en gammal travare att omskola. Fjärde stunden vill jag köpa en hopphäst med stam. Och femte stunden funderar jag på att lägga ner helt med hästarna.

För om jag skulle sluta skulle ju det här vara rätt tid. Troligtvis flyttar jag ner till Skåne till hösten. Jag ska plugga och leva på studielån och kommer högst troligt inte ha råd med någon häst. Just nu har jag ingen häst att rida och när jag rider så går det inte bra.
Men samtidigt så vill jag ju, ridningen och hästarna är det bästa jag vet. Ridsporten har gjort mig till den jag är och finns fortfarande kvar inom mig.

Kommentera

Publiceras ej